Kako se izboriti sa nesanicom

kako se izboriti sa nesanicom

Nesanica se odnosi na poremećaj spavanja koji karakteriše teškoća u uspavljivanju, ostanku spavanja ili oboje, čak i kada ima dovoljno vremena i okruženja pogodnog za miran san. Uobičajeni simptomi nesanice uključuju poteškoće sa uspavljivanjem noću, buđenje tokom noći, prerano buđenje, nedostatak odmora nakon spavanja, umor ili pospanost tokom dana, razdražljivost, poteškoće u obraćanju pažnje, fokusiranje na zadatke ili pamćenje.

Uzroci nesanice mogu biti različiti i mogu uključivati faktore kao što su stres, nepravilan raspored spavanja, loše navike spavanja, poremećaji mentalnog zdravlja, fizičke bolesti i bol, određeni lekovi, neurološki problemi i specifični poremećaji spavanja. Važno je napomenuti da nisu svi slučajevi nesanice isti, jer pojedinci mogu iskusiti različite kombinacije ovih faktora.

Lečenje nesanice često uključuje kombinaciju pristupa, uključujući identifikaciju i rešavanje bilo kojih osnovnih uzroka ili faktora koji doprinose, sprovođenje dobre prakse higijene spavanja i razmatranje specifičnih tretmana kao što je kognitivno-bihejvioralna terapija za nesanicu (KBT-I). KBT-I se fokusira na rešavanje negativnih misli i ponašanja vezanih za spavanje i pokazao se kao efikasan tretman za nesanicu.

Preporučuje se da se konsultujete sa lekarom da biste precizno dijagnostikovali nesanicu i razvili individualizovani plan lečenja. Oni mogu pružiti smernice za upravljanje simptomima nesanice i preporučiti odgovarajuće intervencije za poboljšanje kvaliteta sna.

Simptomi nesanice

Simptomi nesanice mogu se razlikovati od osobe do osobe, a pojedinci mogu iskusiti različite kombinacije simptoma. Evo nekih uobičajenih simptoma nesanice i kako se mogu manifestovati:

Poteškoće sa uspavljivanjem: Nesanica često uključuje probleme pri započinjanju spavanja. Pojedinci mogu da leže u krevetu duži period pre nego što mogu da zaspu. Ova poteškoća može dovesti do frustracije i anksioznosti zbog nemogućnosti spavanja.

Poteškoće sa spavanjem: Neki ljudi sa nesanicom možda neće imati problema da zaspu u početku, ali se bore da spavaju tokom cele noći. Mogu se često buditi tokom noći i imati poteškoća da se vrate u san.

Prerano buđenje: Nesanica može prouzrokovati da se pojedinci probude ranije nego što je planirano, da ne mogu da zaspu i da se osećaju nemirno. Ovo rano buđenje može dovesti do osećaja umora i pospanosti tokom celog dana.

Dnevna pospanost i umor: Nesanica može dovesti do osećaja prekomerne dnevne pospanosti i umora. Pojedinci se mogu boriti da ostanu budni tokom dana, što može uticati na njihovu koncentraciju, produktivnost i ukupan kvalitet života.

Razdražljivost i poremećaji raspoloženja: Nedostatak sna može doprineti razdražljivosti, promenama raspoloženja i poteškoćama u regulisanju emocija. Pojedinci mogu biti lakše uznemireni ili doživljavati promene u svom raspoloženju.

Kognitivna oštećenja: Hronična nesanica može da naruši kognitivne funkcije, utičući na pamćenje, pažnju i koncentraciju. Pojedinci mogu imati poteškoća da se fokusiraju na zadatke, uče nove informacije i donose odluke.

Povećana anksioznost i uznemirenost: Nesanica može biti izvor značajnog stresa i anksioznosti. Osećaj nesposobnosti za spavanje može stvoriti ciklus brige i očekivanja lošeg sna, što dodatno pogoršava simptome nesanice.

Važno je napomenuti da se povremeni poremećaji spavanja ili teškoće sa spavanjem zbog privremenih okolnosti ne smatraju hroničnom nesanicom. Dijagnoza nesanice zahteva da se ovi simptomi doživljavaju najmanje tri noći nedeljno tokom tri meseca ili duže.

Uvek se preporučuje da se konsultujete sa lekarom da biste precizno dijagnostikovali nesanicu i razvili individualizovani plan lečenja na osnovu vaših specifičnih simptoma i potreba.

Preporuke i saveti kako pobediti nesanicu

Da biste prevazišli nesanicu, evo nekoliko preporuka:

Uspostavite rutinu odlaska na spavanje: držite se doslednog rasporeda spavanja tako što ćete ići u krevet i buditi se u isto vreme svakog dana, čak i vikendom. Kreiranje rutine signalizira vašem telu kada je vreme da se smiri i promoviše bolji san.

Stvorite okruženje pogodno za spavanje: Učinite svoju spavaću sobu udobnim i pogodnim okruženjem za spavanje. Uverite se da vaša soba bude tamna, tiha i na hladnoj temperaturi. Razmislite o korišćenju čepića za uši ili maski za oči.

Praktikujte dobru negu sna: Izbegavajte stimulativne aktivnosti, kao što su korišćenje elektronskih uređaja pre odlaska za spavanje. Ograničite izlaganje jakom svetlu, posebno plavoj svetlosti koju emituju ekrani, jer može da ometa obrasce spavanja. Umesto toga, uključite se u opuštajuće aktivnosti poput čitanja ili toplog kupanja pre spavanja.

Upravljajte stresom i anksioznošću: Koristite tehnike opuštanja, kao što su vežbe dubokog disanja, progresivna relaksacija mišića ili meditacija, da biste smirili svoj um i smanjili stres.

Izbegavajte stimulativne supstance: Ograničite ili izbegavajte kofein, nikotin i alkohol, posebno pred spavanje, jer mogu poremetiti obrasce spavanja. Takođe je važno izbegavati teške obroke, začinjenu hranu i prekomerni unos tečnosti pre spavanja kako biste sprečili nelagodnost i česte odlaske u kupatilo.

Redovno vežbajte: Uključite se u redovnu fizičku aktivnost tokom dana, jer vežbanje može poboljšati san. Međutim, izbegavajte intenzivne vežbe pred spavanje, jer to može imati stimulativni efekat na telo.

Potražite stručnu pomoć: Ako strategije samopomoći ne poboljšavaju vaš san ili ako sumnjate na osnovno medicinsko ili psihološko stanje, od suštinskog je značaja da potražite savet lekara. Oni mogu pružiti odgovarajuću dijagnozu i preporučiti odgovarajuće opcije lečenja ili lekove, ako je potrebno.

Kako pobediti nesanicu priručnim lekovima protiv nesanice?

Kada je u pitanju upotreba lekova protiv nesanice za prevazilaženje nesanice, važno je da im pristupite oprezno i pod vođstvom lekara. Lekovi protiv nesanice mogu se prepisati za kratkotrajnu upotrebu ili u teškim slučajevima nesanice. Međutim, važno je napomenuti da oslanjanje isključivo na lekove možda neće rešiti osnovne uzroke nesanice i može dovesti do zavisnosti ili drugih neželjenih efekata.

Evo nekoliko ključnih tačaka koje treba uzeti u obzir:

Konsultujte lekara: Ako imate upornu nesanicu, važno je da se konsultujete sa lekarom koji može pravilno dijagnostikovati vaše stanje i prepisati lekove, ako je potrebno.

Kratkoročna upotreba: Lekovi protiv nesanice su obično namenjeni za kratkoročnu upotrebu kako bi vam pomogli da se vratite u redovan obrazac spavanja. Produžena upotreba može dovesti do zavisnosti i potencijalnih simptoma odvikavanja.

Neželjeni efekti: Lekovi protiv nesanice mogu imati neželjene efekte kao što su pospanost, vrtoglavica i poremećena koordinacija. Važno je razumeti potencijalne rizike pre nego što počnete da uzimate bilo koji lek.

Bihejvioralna terapija: U mnogim slučajevima bihejvioralna terapija, kao što je kognitivno-bihejvioralna terapija za nesanicu (KBT-I), preporučuje se kao tretman prve linije za lečenje hronične nesanice. KBT-I se fokusira na rešavanje osnovnih misli i ponašanja koji doprinose nesanici i pomaže u razvoju zdravih navika spavanja.

Kombinovani pristup: U nekim slučajevima, kombinacija lekova i nemedicinskih pristupa, kao što je poboljšanje higijene spavanja, praktikovanje tehnika opuštanja i promena načina života, može se preporučiti da bi se sveobuhvatnije rešila nesanica.

Ključno je zapamtiti da je svačija situacija jedinstvena i da ono što funkcioniše za jednu osobu možda neće raditi za drugu.

Alternativna sredstva protiv nesanice

Evo nekoliko alternativnih lekova za nesanicu:

Higijena spavanja: Praktikovanje dobre higijene sna može pomoći u poboljšanju kvaliteta vašeg sna. Ovo uključuje stvaranje mračnog, tihog i hladnog okruženja za spavanje, uspostavljanje redovnog vremena za spavanje i buđenje, izbegavanje elektronike pre spavanja i ograničavanje unosa kofeina i alkohola.

Tehnike opuštanja: Tehnike opuštanja kao što su meditacija, duboko disanje i progresivna relaksacija mišića mogu pomoći da se umire um i telo pre spavanja i unaprede bolji san.

Biljni lekovi: Neki biljni lekovi kao što su kamilica, pasiflora i koren valerijane poznati su po svojim opuštajućim svojstvima i utvrđeno je da poboljšavaju kvalitet sna.

Eterična ulja: Aromaterapija sa esencijalnim uljima kao što su lavanda i kamilica takođe može da podstakne opuštanje i bolji kvalitet sna.

Čajna mešavina HERBA MED No: 148: Čajna mešavina HERBA MED No: 148 je izvor biološki aktivnih jedinjenja koja povoljno deluju kod: nesanice, napetosti, neuroze, depresije i stresa.

Relax kapi su dijetetski proizvod koji na potpuno prirodan način dovode do opšteg smirenja nervnog sistema, normalnog sna i vraćanja životne energije.

Veliki broj zdravstvenih tegoba jesu neurovegetativnog porekla. Da bi se uspešno otklonile sve smetnje vezane za oboljenje, treba smiriti nervni sistem, a da se pri tom očuva puna radna i budna sposobnost.

NESANICA je nespecifičan poremećaj sna i sve veći broj ljudi pati od ovog poremećaja, što za posledicu ima umor, iscrpljenost, tešku moć koncentacije, napetost, razdražljivost, a ukoliko ovakvo stanje duže traje može biti praćeno i fizičkim simptomima kao što su: glavobolja, znojenje, ubrzano lupanje srca, nervoza stomaka….

Upravo kod svih ovih tegoba čajna mešavina HERBA MED No: 148 daje odlične rezultate, jer na jedan potpuno prirodni način dovodi do opšteg smirenja nervnog sistema, vraćanja životne energije i uspostavljanja normalnog ritma spavanja (sna).

Akupunktura: Akupunktura može pomoći u poboljšanju kvaliteta sna stimulišući određene tačke pritiska u telu i podstičući opuštanje.

Vežbanje: Redovno vežbanje može pomoći u smanjenju stresa i poboljšanju kvaliteta sna, ali je važno izbegavati vežbanje pre spavanja, jer može imati suprotan efekat.

Važno je uvek da se konsultujete sa lekarom pre nego što isprobate bilo koji alternativni lek, posebno ako imate osnovno zdravstveno stanje ili uzimate bilo koje lekove koji mogu da utiču na lekove.

Ako se uporna nesanica ne leči, ona može povećati rizik od nekoliko zdravstvenih problema

Ako se uporna nesanica ne leči, može povećati rizik od nekoliko zdravstvenih problema, uključujući:

Smanjena kognitivna funkcija: Nedostatak sna može narušiti kognitivne funkcije, uključujući pamćenje, koncentraciju i donošenje odluka.

Poremećaji raspoloženja: Nesanica je usko povezana sa povećanim rizikom od razvoja poremećaja raspoloženja kao što su depresija i anksioznost.

Oslabljena imunološka funkcija: Hronična nesanica može oslabiti imuni sistem, čineći pojedince podložnijim infekcijama i bolestima.

Povećan rizik od nesreća: Nedostatak sna može dovesti do pospanosti tokom dana i smanjenog vremena reakcije, povećavajući rizik od nesreća, kako na putu tako I u drugim okruženjima.

Kardiovaskularni problemi: Hronična nesanica je povezana sa većim rizikom od hipertenzije (visok krvni pritisak), bolesti srca i moždanog udara.

Gojaznost i metabolički poremećaji: Nedostatak sna može poremetiti regulaciju hormona, što dovodi do povećanja telesne težine, gojaznosti i povećanog rizika od razvoja metaboličkih poremećaja kao što je dijabetes.

Neophodno je potražiti medicinsku pomoć ako imate upornu nesanicu kako biste se pozabavili osnovnim uzrocima i sprečili potencijalne zdravstvene komplikacije.

HERBA MED ČAJ PROTIV NESANICE

Čaj za smirenje